U svetu poslednjih godina pozivaju vozače da požure s prelaskom na električne automobile, ali prelazak generiše brojne nedoumice i proces ide sporim tempom.
Jedno od glavnih pitanja je da li smo na energetskom nivou spremni da se snabdevamo električnom energijom? Iz Bloomberga su napravili analizu kako bi odgovorili na to pitanje.
Prema podacima, trenutno u svetu postoji oko 27 miliona automobila s "utičnicom", hibrida i potpuno električnih.
Njihova godišnja potrošnja energije iznosi oko 60 tWh, dok globalna potražnja za električnim energijom iznosi 28.000 tWh, što je samo 0,2 posto, navodi Jutarnji.hr.
Logično je da je brojka niska jer postoje velike regije u svetu bez elektrifikacije, pa su se takođe usmerili na zemlju poput Norveške, gde je 20 posto voznog parka te zemlje već električno. Koliki procenat potražnje za energijom je tamo? 1,4 posto, što je viša brojka, ali nije vrlo visoka.
Iz Bloomberga očekuju prilično brzu evoluciju sektora tokom sledeće dve decenije i razmatraju dve glavne mogućnosti, jednu u kojoj je usvajanje progresivnije u kojoj će do 2040. električni činiti 75 posto automobila i drugu bržu u kojoj će EV-ovi gotovo potpuno pokriti tržište do ranih 2030-ih.
U prvom scenariju do 2040. bilo bi 730 miliona električnih automobila, što bi značilo povećanje potražnje za energijom za 7 posto. U drugom bi se brojka popela na milijardu, a potražnja do 9 posto. Međutim, budući da nisu sva vozila automobili, dodajući kamione, autobuse, motocikle itd., procenti bi bili (u oba slučaja) između 11 i 15 posto.